Een nieuw logo?

Wij houden ons aan deze 5 basisregels!

Bij het ontwerpen van een nieuw logo is het belangrijk om je te houden aan 5 basisregels. De volgende regels zorgen ervoor dat jouw nieuwe logo een strakke uitstraling heeft en dus ondersteunt bij een goede start!


Een nieuw logo? Wij houden ons aan deze 5 basisregels! 3

Tijdloos

Een goed logo is tijdloos. Hiermee bedoelen wij dat hij er over 10 of 20 jaar nog steeds goed uitziet, past bij jouw onderneming en dus de test der tijd doorstaat. Trends komen en gaan en daarom proberen wij bij Pulsief niet op de concurrentie te letten maar een origineel en tijdloos ontwerp te realiseren passend bij jouw onderneming. 

Herkenbaar

Herkenbaarheid is erg belangrijk bij het ontwerpen van een logo. Voor herkenbaarheid proberen wij altijd een beeldmerk te gebruiken zodat jouw logo ook herkend wordt zonder dat jouw naam of slogan wordt gebruikt. Een logo hoeft niet altijd meteen aan te geven wat jouw onderneming doet zolang de kleuren en vormen maar passen bij wat jij uit wilt stralen met jouw onderneming.

Veelzijdig

Een logo moet veelzijdig zijn. Hiermee bedoelen wij dat er bij het ontwerpen rekening gehouden wordt dat het op meerdere kanalen gebruikt zal worden zoals websites, flyers, visitekaarten, vlaggen en nog veel meer! Het is belangrijk dat het logo schaalbaar is. Dit is waarom wij logo's ontwikkelen als vector bestand. Deze bestanden kun je zo klein maken dat het op een pen past, maar ook zo groot dat het op een vrachtwagen past. Dit kan zonder enige vorm van kwaliteitsverlies!

Onze logo's zijn:

Volledig gericht op jouw bedrijf

Schaalbaar (klein en groot)

Liggend en staand te gebruiken

Diapositief te gebruiken (Diapositief houdt in donker/licht)

Te gebruiken voor alle uitingen

Passend

Het logo, de kleuren en de uitstraling moet passen bij jouw onderneming. Zo is het belangrijk een goed beeld te hebben over wat jij gaat leveren aan jouw doelgroep. Verkoop je producten of lever je juist een dienst? Wie is je doelgroep en welke kleuren passen bij deze doelgroep maar ook welke kleuren passen bij de emotie die jij uit wilt stralen. Kleuren worden gekoppeld aan emotie. Bij Pulsief houden wij rekening met de kleuren die belangrijk zijn voor jouw doelgroep.

Eenvoudig

Een goed logo staat vaak gelijk aan een eenvoudig logo. Een eenvoudig logo zorgt voor een makkelijke herkenning bij jouw doelgroep en is vaak veelzijdig in te zetten op verschillende kanalen.Heb jij nou hulp nodig bij het ontwerpen van een logo voor jouw onderneming? Neem eens contact met ons op en dan gaan wij samen met jou werken aan een nieuw logo voor jouw onderneming die voldoet aan alle bovenstaande eisen!

Logo & huisstijl

Ben je een starter of ben je toe aan een nieuwe smoel? Wij verzorgen een passende en heldere manier van communiceren voor je!