Popups, zet ze goed in! 3

Popups, zet ze goed in!

Popups, we kennen ze allemaal. De meeste popups vinden we voornamelijk erg irritant omdat ze informatie tonen die we als bezoeker (nog) niet vragen van de website. Wat als wij je vertellen dat popups niet vervelend hoeven te zijn? Ze kunnen juist erg handig zijn op het moment dat je ze goed in zet. 

In een eerder blogbericht hebben we het gehad over mobiele websites en de gebruikerservaring hiervan. De conclusie van het bericht is dat je bezoekers alleen op de goede momenten van bepaalde informatie moet voorzien. Popups zijn hier dus een goede methode voor.

Voorbeelden

We kunnen een popup bijvoorbeeld zo instellen dat de bezoeker een popup te zien krijgt met een kortingscode van 15% korting op een product in jouw webshop. Deze toont dan alleen na een aantal specifieke handelingen. Bijvoorbeeld:

  • De bezoeker heeft al 3 keer de productpagina bezocht;
  • De bezoeker kijkt al langer dan 30 seconden naar de productpagina;
  • De bezoeker heeft naar de pagina gekeken maar besluit toch op zoek te gaan naar een andere website waar het misschien goedkoper is.

Deze gebeurtenissen tonen aan dat de bezoeker twijfelt en wellicht kun je hem of haar met deze 15% korting over de streep trekken en er een klant van maken. Minder marge is namelijk beter dan het niet verkopen aan deze twijfelende bezoeker. Zo maak je dus van iemand die niets koopt op jouw website een klant die zelfs op de lange termijn aannemelijk vaker bij je zal kopen. 

Popups, zet ze goed in! 4
Popups, zet ze goed in! 5

Een soortgelijk iets kunnen we verzorgen op een informatieve website. Heeft de bezoeker van jouw website al vaker gekeken naar een bepaalde dienst? Toon dan eens een popup met de manieren waarop hij het makkelijkst contact op kan nemen. Of ben je bijvoorbeeld tijdens een feestdag niet (of langer) open? Toon het dan vanaf een week van te voren met een popup!

Dus of je de popup nou in het leven roept om mensen contact op te laten nemen of dat je met een popup korting biedt om de bezoeker over de streep te trekken. Een popup nuttig maken voor jouw bezoeker is het doel. Op deze manier laat je namelijk meer gebruikers de handeling uitvoeren die jij als bedrijf of persoon toch al van ze wenst.

Contact opnemen

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw website? Neem dan eens contact op!

Op de hoogte blijven van wat wij doen?

Bij het invullen van onderstaande velden ga je akkoord met het ontvangen van emails & onze Privacy Verklaring.

Popups, zet ze goed in! 7

Kunnen we ergens bij helpen?

Wij horen graag van je!