Waaruit bestaat een Huisstijl

Het ontwerpen en realiseren van een goede en herkenbare huisstijl is van belang voor jouw onderneming. Het zorgt ervoor dat er nagedacht is over de manier waarop jij jouw onderneming uit. Maar hoe ontwerp je een huisstijl die blijft hangen? Wat zijn de essentiële onderdelen van een huisstijl? In dit blogbericht leggen wij uit hoe Pulsief jouw huisstijl ontwerpt.


Waaruit bestaat een huisstijl? Zo maken wij jouw huisstijl! 11

Waaruit bestaat een huisstijl?

Een huisstijl is een algemene reeks van uitingen om de identiteit van jouw onderneming over te brengen aan de doelgroep. Herkenning en vertrouwen is een belangrijk doel van jouw huisstijl. Een Logo, kleurkeuzes en lettertype zijn van groot belang om deze herkenning op te bouwen. Het is dus niet alleen belangrijk dat jouw logo er “goed uitziet” maar dat er ook daadwerkelijk over nagedacht over wat jouw logo betekent en hoe deze doorgezet is in jouw huisstijl.


Hieronder zie je een lijst van benodigdheden waar wij rekening mee houden bij het ontwerpen van jouw huisstijl.


  • Logo
  • Typografie
  • Kleurkeuze
  • Vlakken, vormen en andere grafische elementen

Jouw logo

Een sterk en vooral herkenbaar logo is extreem belangrijk voor jouw onderneming. Hoe weet iemand anders, zonder een herkenbaar logo, dat het product of dienst van jouw onderneming afkomt? Naast herkenning brengt het informatie over jouw onderneming over naar de doelgroep. Het stelt een onderneming in staat om te communiceren met visuele signalen. Wij proberen rekening te houden met jouw wensen maar kijken ook goed naar de doelgroep van jouw onderneming. Zij moeten het logo (gaan) herkennen en getriggerd worden door jouw logo/huisstijl. Meer lezen over hoe wij voor jou een logo ontwerpen? Neem dan hier eens een kijkje.

Typografie

De juiste typografie is een must bij het uitwerken van een huisstijl. Een goed lettertype kan jouw logo kracht bijzetten en er voor zorgen dat jouw huisstijl een geheel wordt. De ideale hoeveelheid lettertypes in een huisstijl is 2 tot max 3. Denk hierbij ook aan variaties zoals bold & light. Hiermee zorg je er voor dat de fonts een eenheid creëren terwijl het met meerdere lettertypes vaak rommelig overkomt. Dit wil je natuurlijk voorkomen.

Kleurkeuze

Kleurkeuze is erg belangrijk in de uiting van jouw onderneming. Elke kleur roept emoties op bij mensen. Hiermee wordt rekening gehouden bij het ontwerpen van jouw logo en huisstijl. Welke emoties probeer jij op te roepen bij jouw doelgroep. Wij kijken naar jouw onderneming door de ogen van jouw doelgroep. Met de kennis van jouw onderneming proberen wij kleur keuzes te maken die het doel van jouw onderneming steunen. Hieronder een overzicht van kleuren en de geassocieerde emoties.

  • Paars: kwaliteit en luxe;
  • Roze: liefde en zorg;
  • Groen: natuur en gezond;
  • Geel: creatief en licht;
  • Oranje: vrolijk en veilig;
  • Rood: warmte en kracht;
  • Bruin: aards en gewichtig;
  • Blauw: vertrouwen en helderheid.

Onze logo's zijn:

Volledig gericht op jouw bedrijf

Schaalbaar (klein en groot)

Liggend en staand te gebruiken

Diapositief te gebruiken (Diapositief houdt in donker/licht)

Te gebruiken voor alle uitingen

Toepassing

Alles.

Maar voor de duidelijkheid hier nog even een overzicht: Website(s), visitekaarten, brochures, banners, flyers, reclameborden, gevelbelettering, posters, mail, pennen, enveloppen, mappen, briefpapier, notitieboeken etc.

Kortom jouw gehele externe & interne communicatie! Zorg er dus voor dat dit goed in orde is. Ben jij nu al een tijd aan het twijfelen waar je moet beginnen als het gaat om on- en offline communicatie? Neem eens contact met ons op en laten we samen eens om tafel gaan om te kijken naar een logo en huisstijl voor jouw onderneming!

Logo & huisstijl

Ben je een starter of ben je toe aan een nieuwe smoel? Wij verzorgen een passende en heldere manier van communiceren voor je!


Ga naar de inhoud